Friday, November 18, 2016

OVERAL EN NERGENS

Overal en nergens
Ameland gedicht 3.


Daar waar wij voorheen nooit waren,
zelfs daar. Je alras te onthechten
aan iets wat je niet kende, te
ontworstelen aan waar je nooit.

Het is koesteren, wat zich nog moet
leren kennen, een gezicht, een
vergezicht, zelfs in het donker, je
weet weer waar en wanneer
als je het maar eerder.

Zo vertrouwd ben ik jou, het gaat`
nooit over, waar ben ik, waar ben jij,
waar gaat dit verder.

Het is bekend als vreemd nu. Morgen
wil ik je weten wat ik vandaag had
kunnen bedenken.

Ik kom thuis, maar voor wonen
is het te vroeg. Ik doorgrond je
wanneer ik afscheid heb te nemen.

Overal een richting om aan te
geven waar ik zou kunnen
verblijven.

Als je wist wat
ik vroeg.

Ik vroeg
het je niet –



Elbert Gonggrijp,  Hollum,  Ameland,  vrijdag 11 november 2016
Foto @ Conny Lahnstein,  Hollum,  vuurtoren in de nacht,  november 2016






No comments: