Friday, November 04, 2016

Wat nog niet deert



Wat nog niet deert

Nu iets nog heeft te ontstaan, in het donker een wereld te
gissen, nieuwe dingen nog geen gedaante, iedereen nog
slaapt, ook jij, mijn lief. Als alles nog geen vorm, nog moet.

Het heeft behoorlijk geregend vannacht alsof het niet
stoppen zou. Alsof niets mij vergeven zou. Nog zoveel te
doen, nog zo weinig bereikt, zo doel bewust van niets.

De waarheid is een herfst, naakt in het uitzicht, naakt
onder de lakens. Hoe is het om haar teder te beschrijven,
haar voorzichtig te benaderen. Ik bezit soms slechts
wat schamele woorden.

Ik mis de tijd. Er heerst geen enkel uur nu ik hier zo stil en
niemand hier. Ergens moet hier nog iets ontstaan, maar
de duif slaapt als de kat, de hond, zoals jij mijn liefste.

Alles kan nog, alles zal uiteindelijk ontwaken, maar
hoe, met welk doel. Alles is nog zo vol van leegte,
zo vervuld van stilte. Ik luister en wacht –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zaterdag 5 november 2016
Foto Staatsbosbeheer " Donker bos "



No comments: