Friday, November 04, 2016

ONAF #2

ONAF


Bijna niet, bijna killer dan niet. Het regent, alles valt, alles
voelt moeizaam, alles wordt eenzaam, alles moet nat,
als moet weer net zo donker als zwart.

Zie je, ik ben ik, maar guur en intens zoals een herfst dit
doet, vergankelijk en vergelend, rottend en gistend,
intens van niet mis te verstane bewoordingen.

Ergens, achteraf leeft de wrattige pad. Voordat hij je
doorhad begon hij je al tegen te spartelen. In de vijver
duikt de Waterlelie onverhoeds onder.

Vergeef me, ik ben er nu bijna niet, ik zou mijzelf uit
moeten proberen opdat ik wist dat ik bestond. Ik ben
hier, ik ben dit uitzicht, maar bijna niet, alles vervuld
van stilte, zo pijnlijk en leeg van leven –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  vrijdag 4 november 2016
Bron website " Wild Scotland "- Common Toad(Gewone Pad)





  



No comments: