Tuesday, November 15, 2016

VANUIT HET ZILTE NAT

Vanuit het zilte nat
Ameland gedicht 31.
Voor de liefste


Zoals golven voorover rollen
tot een volgende, zo verbaasd
te zijn nu je mij telkenmale
overspoelt met die
verbazing van je
onophoudelijke kracht,
je niet aflatende
energie.

Weerbarstig totdat
het uiteenspat om
met volle moed je
op te richten.

In die zee wil ik
verkeren, hoe moeizaam
mijn reddend zwemmen
tegen elke stroom
dan ook.

Vloed en eb, wantij en
doodtij. Daar waar de
kreken kronkelen
volg ik je.

In het natte slik
te bezinken
tot het stugge
kweldergras.

Met jou ga ik
aan land en
zet mijn
eerste stugge
stappen de
zee voorbij –



Elbert Gonggrijp,  Veerboot “ Sier “, 
vaargeul Nes Ameland, 
maandag 14 november 2016
Foto Elbert Gonggrijp,  Ballumerduinen,  Ameland, november 2016


No comments: