Saturday, November 19, 2016

VINTAGE

VINTAGE

Dat het dreint, een pijnlijk einde aan wat ik hier
beteken – wat een aanvankelijk bedacht bedreigen
was, valt met bakken uit de hemel.

Wat behelst dan nog poezie als ik mijzelf doelloos
doorblader? Geen woord tot stof, geen poging tot
nader – wat ik voor mij uit prevel klinkt
onaf, onecht en onbegrijpelijk.

Zo ver buiten elke tijd – aan niets of nergens
aan verwant – buiten is van alles aan de hand,
een groots crescendo van verval – bijtende
spot van een aards chagrijn.

Leg mij terug in de aarde, vergeet wat ik je
veinsde. Er is aan dappere dichters meer
dan genoeg – hoeveel romantiek de
valse herfst dan ook.



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef, 
zaterdag 19 november 2016
Foto Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zaterdag 19 november 2016





No comments: