Thursday, November 10, 2016

PEOPLE'S CHOICE

People’s Choice


Dit enige – nergens meer op te wachten, alles te vrezen, bij
deze. Te beweren dat je het niet hebt gedaan, dat alles bij
het oude moest blijven. In hoeverre was leven dan niet
te streven naar hetgene dat je jezelf wenste, terwijl het
hopeloos voor je voeten lag?

Jij die het zag, jij die het zelf liet zieltogen en het verwijt aan
anderen liet? Hier, in deze grond wil ik begraven, of het nu
dort of bloeit en groeit. Het zal zijn wie ik mijzelf altijd achter
heb gelaten, een plek die nooit verandert omdat ik besef
heb hoe zij telkens weer verandert in hetzelfde.

Zij beleeft zich immer voor waar, ook al lijkt het nooit
gelijk – mocht je haar herkennen als je het gangpad
afloopt en haar de vruchten plukt, hoe variabel ook
– het herkent zich in ieder seizoen een intieme
vreemde – een hartelijk welkom dat je
steeds vaker verraste.

Neigt hier ooit iets naar schuld, een stil
verwijt – ik betwijfel het als ik er dan
niet volledig naast zit –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 10 november 2016
Artwork Paula White (Porcelain art) - " Early morning Grapes "





No comments: