Tuesday, June 26, 2018

BUTTERFLIES

Butterflies
Muziek Snowpoet o.a. The therapist
Uitgewerkte I-Phone opname


Welk moment was je het meest dierbaar om te
vergeten in deze zich telkens proberende tuin? Jij
vroeg mij om mijn ogen te sluiten, om helder te
krijgen van wie ik het meeste hield.

Op het moment dat ik dit besefte, verdween
elk leven, hielden zweefvliegen op te bewegen, was
ik een kind zonder ouders, verdwaald in mijn
zoeken. Een blijvend mysterie.

Ik zou het niet meer beseffen hoe zielsveel deze
wereld van mij houd, hoe deze tuin zich ontvouwt,
maar hoe eenzaam ik ben tussen de bloemen,
vogels, de insecten.

Ik zie de vlinders over het hoofd. Ik ben misschien
meer mijzelf dan ooit tevoren, ik ben zoveel verder
dan ongeboren, weerloos op aarde terwijl ik ooit
wist van een degelijker zelf –



Elbert Gonggrijp,
tuin Egmond aan den Hoef,
dinsdag 26 juni 2018

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Een moment, maar dan beseffen...

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Het is het moment jezelf te herinneren zonder alles dat je denkt te zijn, je ware ik. Maar wat is dat? Spiritueel betekent het dat je in feite los staat van alles wat ego heet, los dus van alles, leegte. De staat van het ongeboren zijn... Het gegeven heb ik overigens uit een song " The therapist " van Snowpoet....

Lieve groetjes,

Elbert