Friday, June 08, 2018

RECENT

Recent
Uitgewerkte I-Phone opname


Wij bedachten ons in het schrijven onszelf te overleven, te
overleveren, bij een volgende generatie thuis te komen tot
dit doel. Ik wilde naar mijn gevoel anders, elke dag anders.

Vluchtig op papier, een ijle boodschap voor nu, voor hier,
pas voor later aan de rest. Wat er dan nog resteerde. Ik wil
voor dit ogenblik, het huidige moment van tekst voorzien.

Ik wil niet voor de eeuwigheid mijn woorden kwijt, ik wil ze
tijdelijk van mij naar jou, dat je het dadelijk begrijpt of later,
in ogenschouw het meest recente van mij bewaart.

In een la, in een kast, als een brief of in kaft. Maar zo
tijdelijk als nu kan zijn. Na het graf valt niet te achterhalen
hoe voorbij en achterhaald ik letters ben –  



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
vrijdag 8 juni 2018

No comments: