Thursday, June 14, 2018

DINNER FOR ONE

Dinner for one
Nu jij weg bent


Het is niet zozeer het jou te missen,
het is meer hoe bewust ik mijzelf hierin
ben. Alles raakt aan alles, draagt een
heel verleden met zich mee.

Het weer is weer van dat soort grijs
waarbij ik vroeger had te zwijgen, maar
nu? Ik eet alleen en buiten gaat alles
weer als voorheen, maar anders.

Je bent weg, de klok slaat zeven, de
muziek kent Mathilde Santing heimwee
toe. Alsof alle dagen van toen zondags
van verveling en ik niet goed wist
ze over te doen.

Dat soort gevoel. Je kijkt naar je bord
en denkt hoe vaak at ik net zo vaak alleen.
Ik heb je liever dan lief, maar je bent
zo weg als ik voorheen.

Eenzamer dan vandaag,
toen ik nog een ander was,
een vraag voor jou alleen –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 14 juni 2018

No comments: