Thursday, June 07, 2018

NABIJ

Nabij
Uitgewerkte I-Phone opname


Terwijl jij voor de hand ligt vind ik jouw tijd uit,
maak ik bouwplannen voor beiden, teken ik ruwe
schetsen van onze liefde, verwerp ik ze allemaal,
ben jij mijn voetnoot, spiegel ik mij aan jou.

Terwijl jij dicht onder mijn huid zit, terwijl jij naast
mij staat staar ik mij blind op jouw landkaart het lijf.
Er is geen gemoedelijk jij, niet de onlosmakelijke
kussen, de vrijgevige handen, het jij nu, jij hier.

Terwijl jij naast mij ligt, jij ver weg bent, terwijl al die
dagelijkse dingen. Een speurtocht naar het bekende,
het vertrouwde, naar alles wat voorbij is, naar alles
wat ons maakt tot een heel leven samen.

Ik wil je inderdaad, ik wil je nabij
maar zonder de vraag of jij zult
blijven zolang of tenzij –



Elbert Gongrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 7 junu 2018

No comments: