Friday, November 06, 2015

Als jij er niet meer bent

Als jij er niet meer bent
Voor de allerliefste


Waait de wind een geheel andere richting, kent
het duister geen hand voor ogen, ben ik voor
jou geen gedicht. Wil geen pen en papier
nog eendere woorden.

Ligt de wil iets te willen stil, slaat de tijd andere
uren, duurt het leven net iets te lang, valt over
later niet te praten, maar wordt vroeger steeds
maar later of veels te bang

Dan leeft er leegte in al mijn kamers, dan min
ik stilte, maar wat voor stilte. Niets valt te zingen,
ook het lied van deze morgen, niet het lichaam
en de liefde.

Maar jij bent er nog want ik schrijf. Blijf bij
mij zeg je ik zou niet weten hoe jou te moeten
missen. Waarom dan mijzelf gepijnigd met
een evenredige angst? –


Poezie: @ Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  vrijdag 6 november 2015
Foto: @ Jobe




No comments: