Saturday, November 14, 2015

TER BEVESTIGING

TER BEVESTIGING
Nu jij hier weg bent


Ik kan vasthouden aan wat ik zie, ik kan waarnemen
voorbij de vraag of ik dat ben, ik kan het uitzicht
beschouwen als een overbodige vraag, ik kan jou
benaderen als niet ter zake doende op dit moment.

De leegte gevuld met houden van. Ik kan proberen
jou hier weg te denken, maar deze kast is jouw kast, van
dit bord heb jij daadwerkelijk gegeten. Deze kat heb jij
daadwerkelijk gestreeld. Mijn huid gloeit nog na
van het feit dat jij naast mij hebt gelegen.

Buiten waait het en binnen is het klein behuisd van
onze innerlijke aangelegenheden. Hoe had ik ooit
gedacht jou hierin te verliezen?

De stilte spreekt –



Poëzie @ Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  zaterdag 14 november 2015
Foto's  @ Elbert Gonggrijp






No comments: