Wednesday, November 11, 2015

CHILDREN OF THE SUN

CHILDREN OF THE SUN
Muziek Dead Can Dance “  Anastasis



Misschien heb ik het mis, misschien is er op het eind
gemis, loopt mijn tijdlijn ooit dood nog voor ik er erg
in had, overwint de liefde niet wat ik mij als het
mooiste beoogde.

Misschien moet ik de allerlaatste zijn, blijft de honger
en het verdriet, kruipt leegte op vanuit het donker,
bereik ik je niet. Is liefde bijkans hopeloos, is er geen
schrale troost.

Maar die ene roos die bijna achteloos zich toch in bloei
verloor omdat zij bekoort zonder motief? Zij zet tot
liefde aan, maak van haar vrede een vorm van verzet,
zomaar.

Er is geen onkruid zo redeloos dan liefde. Ik kan
slechts van je houden al lijkt alles misplaatst. Het ligt
mij telkens op de lippen.

En de zon komt op, ook al lijkt het geloof 
anders te  willen. De eerste stralen, hoe
zwak nog ook –

Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  woensdag 11 november 2015






No comments: