Tuesday, November 10, 2015

KAN HET OOIT?

KAN HET OOIT?
Novemberstorm,
Uitgewerkte opname Smartphone

Dat er in dit stadium van leven er ooit een eender
bouwplan was geweest, geen evolutie, geen principiƫle
essentie? Een volwaardiger bestaan dan eten
en gegeten te worden?

Ik besef mij voorbij deze ochtend. Dat de
meeuwen zich roepen in de storm, en die
het hun tijd niet deert, dat de madeliefjes niet bewust
zijn van hun interbellum, betreed te zijn of gemaaid
te worden te wachten op vrede.

Dat men hier een hond uitlaat, maar op zijn hoede.
Ik zie de mensen in hun voorbijgaan, louter schimmen
te zijn van wie zij bedoeld zijn, zichzelf nauwelijks
overpeinzend dan een lutteler doel hen gegeven.

In de kaalte van de populieren zie ik een handnervig staren
naar een naarstig verder reiken naar de hemel. In het loodgrijs
zwerk de meeuwen zwierig scherend in hun vlucht.

Vergaat hen elk lachen? De eksters kennen mij, maar weten
zich heden ten dage hun dagelijks brood. Ach, vergeef ons
onze schuld gelijk wij vergeven onze schuldenaren, maar
leid ons niet in verzoeking. In Jezus naam Amen –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  Oud Overdie,  dinsdag 10 november 2015







No comments: