Wednesday, November 25, 2015

INNERLIJKE STEM

INNERLIJKE STEM
N.a.v. nummer Wim Mertens “ Usura “
en huidige gemoedstoestand


Welke toon zal ik aanslaan, nu mijn heden vanuit
een verleden lijkt te bestaan waarin ik nooit de hand
leek of ooit tegen iets bestand? Het is een lijn,
maar een zonder vergankelijk patroon.

Heb ik ooit eerder bestaan in het vooruitzicht
van dit doel dat immer bestaat. Het kent een
vraag die zich nooit herkent als antwoord. Besta
ik zoals ik besta of ben ik meer dan dat.

Heb ik deze weg bewust afgelegd, wist de aarde
van mijn bedoeling, was ik een signaal dat de
aarde zelf bestond zoals de mus, de spin, de muis?

Ik hoor voorbij het geluid de mogelijke
bedoeling die het leven wil. Ik ben het zelfde
in een eendere huid, maakt zijn zinnen niet
af: dit is een schreeuw, dit is adem, dit is –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan de Hoef,  woensdag 25 november 2015





No comments: