Wednesday, November 04, 2015

STERFELIJK STILLEVEN

STERFELIJK STILLEVEN
Een compilatie t.a.v. 3 gedichten

….. Roept de stilte om een
Koolmees, krassen de kraaien
moord en brand, maar wiens
hoedanigheid eigen.

Ik ben een overijverig
mens, ik ben maar een
dichter. Ik begrijp nooit
wat ik leef, maar herschrijf`
het vele malen.

Het papier vergeelt een
eendere dood. Hoe kom ik
ooit thuis, hoe zeg ik dat ik
mag blijven.

Het huis kiert bij zijn naden.
Een ontvreemd domein
dat verblijft zonder welkome
gasten.

In de vele kamers bewoon
ik mijn goede intenties, maar
welke intonatie houdt jij
voor de enige ware?

Ik staar uit het venster en
gewaar de vallende bladeren.
Dit is het complete beeld
dat van mij afsterft.

Al het overige geef ik
voor beter –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  Oud Overdie,  dinsdag 3 op woensdag 4 november 2015 






No comments: