Friday, November 20, 2015

Wordt vervolgd

WORDT VERVOLGD


Ik ontworstel mij aan het kille ijzige beeld
van versterving. Hier overleef ik mij met
de vastberaden pen, bied houvast aan
de ongerijmde lijn van mijn poëzie.

Ik vertraag mijn vlucht tot een pleisterplaats
van vrede, de ongenaakbare stilte om jou
rechtstreeks te ontmoeten, hier, op dit
blanco papier om er een eventueel
antwoord vast te leggen.

Kom, waar waren wij gebleven nu wij voorbij
deze tijd onze standplaats bewaren en weten
waar wij gebleven waren voordat deze barre
herfst de vallende bladeren?

Ik herneem mij het besef van warmte, ik
heradem de liefde, ik geef armen aan elk
gevoel wat ik trachtte te bewaren.

Lees mijn taal als voor waar en zie
waar onze band verwordt tot reële
vriendschap, vergeet je zilte tranen –


Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  vrijdag 20 november 2015



No comments: