Saturday, November 07, 2015

STILSTAAND

STILSTAAND
Een levenslange ervaring
Voor Annemie Vandormael

Stilte is als stilstaan in een gangpad en te
bedenken dat mij dit al eerder was gezegd
zogezegd. En te willen blijven door nooit
meer ouder te worden. Lief te zijn voor
altijd de liefde te leven.

Ik herken dit handschrift al was het voor
duizendjaar. Het had nooit een streven
geweest als het mij was meegegeven.

Ik moest er mee leren leven het steeds
maar weer vorm te geven. Ik was het al
voor duizendjaar.

Ik streefde, ik poogde, zag bloemen bloeien,
begreep niet dat leven groeien bedoelde,
dat ik nooit klaar zou zijn met leven en
met de liefde.

Stilte is stilstaan in het voorbijgaan. Ik moest
er alleen bij stil gaan staan. Geen levensles zo
rijk als een heel leven bij elkaar.

Voor nu welteverstaan –


Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  zaterdag 7 november 2015

No comments: