Wednesday, November 11, 2015

ON THIS NEW DAY

ON THIS NEW DAY
Muziek David Sylvian

Ik wacht de liefste af, ieder zijn eigen gang, ieder
zijn eigen dag. Als zij er nu eens niet was, hoe had
ik mijzelf mijn dag verwacht, de zon scheen misschien
als dat het regende. Of was er enkel belofte geweest
aan zon, aan regen, aan liefde?

Ik kijk naar de Eksters die ik voer, ik kijk naar de
kat die er niet op was bedacht dat ik naar haar zat
te kijken. Zo bedoel ik maar, alles had iets van
afwachten bedoeld, alles lag nog in het verschiet
of duidde op leegte of verdriet.

Waarop had ik dan te wachten? Dat iets mij zou
aanraken, maar zonder te weten te verlangen naar wie?
Zou het dan ooit anders zijn gegaan? Maar hoe afwezig
ook, jij bent er, al was het maar in gedachten.

Ik vertel het de Eksters en de kat dat ik je tot nu
toe zo heb liefgehad en de tijd het mij er niet makkelijk
op heeft gemaakt ditzelfde steeds te blijven doen.

Mother Nature, beloof mij, geloof mij,
ik stamel mijzelf nog steeds tegen
sprakeloos de liefde in –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  woensdag 11 november 2015







No comments: