Tuesday, November 10, 2015

MIJN EXCUSES

MIJN EXCUSES
N.a.v. muziek Scritti Pollitti(Absolute)

Sorry, maar ik houd van jou zoals alles zich tot
liefde verhoudt. Of het nu een happy end kent
of niet. Sorry, maar ik kan enkel leven vanuit dit
gegeven dat leven houden van behelst.

Ik wil niet vanuit somberte de toekomst
tegemoet, ik heb genoeg ervaren en gezien
om het voor gezien. Ik overleef voor 10.
Ik ben en blijf mijn levende mens.

Het sprakeloos woord zoekt verwoed naar het
akkoord voor akkoord, de pen grift het geheugen
soms een enkele zin. Maar puur, vanuit die
eerlijkheid zoals ik de muze min.

Ik ben er zeker van dat wat zich zaait ooit zal
oogsten, hoe mistroostig het soms mag lijken.
Kan ik lachen en dansen in het licht van zon
en maan? Als ik eraan begin is het voor nu zeker
een begin.

Sorry, maar ik houd van de liefde, al is houden
van mij soms ten arren moede. Ik ga door, of het nu
een heilloze weg, een treurig doel, ik ga door.
Sorry daarvoor –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  dinsdag 10 november 2015







No comments: