Sunday, November 15, 2015

REUNION

REUNION
Na Parijs

Muziek Little Dragon


Ik verinnerlijk mij.

Ik dicht mijn toekomst in grote lijnen neer. Ben ik
mij bij machte de misverstanden te weren, kan mijn
taal het grote geheel verbeteren?

Ik doe mijn best, zet voor anker waar land in zicht
en de mens van goed vertrouwen ongeacht welke
orde of geslacht. Het luistert nauw alles nog als
vredelievend te beschouwen.

Het stormt en de hemel belooft niet veel goeds.
Iedereen is binnenshuis zijn eigen verhaal aan
het verzinnen. Een natie heeft oorlog aan de
haat verklaard.

Ik verklaar de liefde aan een ieder die hetzelfde
heeft verklaard. Het heeft geen zin aan haat deel
te nemen ook al is het misschien met velen.

Aan de kantlijn houd ik mijn notities paraat.
Wat niet essentieel kan lijken zou later wel eens
van belang kunnen zijn.

Ik onthecht mij alvast aan de pijn, ik leef mijn tijd
ver vooruit, ik wil een voortvarende mens zonder
werkelijke opinie. Ik wil een gedicht zuiver
tot de liefde gericht. Vanaf heden,

hoe onmogelijk gedacht ook –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  zondag 15 november 2015







No comments: