Tuesday, November 03, 2015

EERTIJDS

EERTIJDS
Onder het beluisteren van Joni Mitchell
Voor mijn liefste


Joni Mitchell tovert haar " Blue " de vers
berijpte morgen in. Ik ben er nog niet klaar,
ik moet mij nog herinneren wie ik was, ik
moet de liefde nog herzien.


Mijn liefste ordent het huis en doet de afwas.
Ik mijmer mijzelf bij een eerste sigaar,
verklaar de ochtend voor geopend.


Wat is zo dan het mogelijke begrip
voor mijn essentie als ik er steeds naast
heb gegrepen?


De wereld draait door, zelfs nu ik er nog
buiten sta en mijn eerste indrukken van
haar verzamel.


Joni is er inmiddels stil van, maar de
koffie is er klaar voor. Waarom Joni niet
in de herhaling een tweede kans te gunnen?


Ik luister met haar mee: " All I really want
is to love you again and again. "


En het zomert in mijn hoofd terwijl het
wintert rondom mij.


Deert het ? -


Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  Oud Overdie,  dinsdag 3 november 2015


 

No comments: