Tuesday, November 10, 2015

IN OTHER WORLDS

IN OTHER WORLDS
Song Azam Ali

Zoals ik jou zie sta jij stevig in jouw schoenen,
weet jij helder waarover praat. Toch is jou de liefde
kwetsbaar genoeg om levensecht te blijven, kind
en vrouw eigen.

Ik heb mijn mannelijkheid paraat, maar erken
mijn hedendaagse zwakte. Ik moet nieuwe woorden
voor tederheid verzinnen die niet op zwakte of op
kracht gaan slaan.

Heb mij lief, fluister jij zachtjes in mijn oor. Jij
hebt o zo duidelijk jezelf voor ogen. Een lichaam
dat in een lichaam past en de geest die om
innerlijke stilte vraagt.

Kan ik met die liefde leven. Conclusies naast mij
neer leggen terwijl het verstand elk ja maar steeds
terzijde legt? Luisteren voordat ik mijn eerstgeboren
recht? Liefde leren leven om het even?

De bewondering van de vrouw die de man verwondert.
Ik breng eerste zinnen aan en grondverf een nieuwe
dynastie. Wat het lichaam zegt moet dan toch uiteindelijk
die vrede voor waarachtig maken –


Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  dinsdag 10 november 2015




  

No comments: