Saturday, November 07, 2015

De Meester en de Kraai

DE MEESTER EN DE KRAAI
Uitgewerkte Smartphone opname


Wat verwezenlijkt zich tot een kraai, wat weet mijn ziel
van deze ontblotende ochtend? Ik verhoud  mij tot de
dag als een dichter die zijn voortvarende woorden
tot een voortdurende beweegreden maakt.

Wanneer sta ik ooit stil in mijn gedachten? In de toppen
van de bomen antwoordt hij, hij de stoutmoedige leerling,
hij, mijn Zwarte Kraai. Ook voor hem wordt het tijd om
op te staan, de vrije natuur haarzelf eigen.

Hoe ik mijzelf ook ontvouw blijft ook mij onzeker tot een
vaststaand vandaag. Mocht ik ooit enig moment veinzen tot
leven, mag ik mijzelf dan enigszins twijfelen over het vallen
van de bladeren, het verkleuren naar een betere filosofie?

Alles keert tot inkeer, maar de kraai weet
een immer herhalende vraag en antwoordspel
welke ik nooit van hem kan winnen –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  zaterdag 7 november 2015



No comments: