Friday, November 13, 2015

Om de noten heen

Om de noten heen
Smartphone aantekeningen
Muziek Philip Glass


Om de noten heen vallen bladeren tot een gestage
gedaante van kaalte, verwaaien stemmen in de
hardvochtige wind met een boodschap,
waarvan ik mij afvraag waaraan.

De zon schijnt fel en er is een grote behoefte aan
buiten. Ik hoor geen enkele vogel dan verschrikt.
Is er een mogelijke vluchtplaats ten ruste?

Ik kan mij hier op dit papier zeggen dat ik werkelijk
besta, maar is dat genoeg uitleg? In dit onmogelijk
heden wil ik de klanken anders. Ik wil meer dan
gezegd, ik wil het zichzelf laten leven

Onmogelijk de omkeer naar elk heden. In de klauwen
van de wind verlies ik mij, trek ik mij telkens terug,
de blik verinnerlijkt tot wat ik zoal van mij
neerschrijf.

Maar het zicht –


Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  vrijdag 13 november 2015


Foto Elbert Gonggrijp




No comments: