Friday, November 27, 2015

TERRITORIUM

TERRITORIUM


Ik beken dat ik het herken. Mijn huis wil weer begrepen
tot de orde in hoeverre het ooit. Kasten ruimen woorden
in. Bijvoeglijke zinnen stapelen zich naar ware poëzie. De
geschiedenis herhaalt zich naar een nieuw begin.

De vogels willen mij tot een waar domein. Zij luisteren
nieuwsgierig naar mijn aarzelend relaas waarin ik zeeziek
de dronken taal herberg. Hoe zou zijn om allen
weer thuis te komen?

Het huis roept zich steeds meer tot de orde. Ik herken
mijn doeleinden, ik richt mijzelf steeds meer in. Naar
mijn oude geschiedenis wil het weer verder, maar de
vreugde achterhaalt mijn pen. Ik kan haar noodzaak
nauwelijks volgen.

Het uitzicht ankert zich. Er is land in zicht, dit uit
zich met de snelheid van het licht, dit is niet meer
bij te houden, dit is met de ogen open –



Poezie: @ Elbert Gonggrijp,  Egmond aan de Hoef,  vrijdag 27 november 2015
Kunstwerk: @ Wiel Wiersma - " Wolk Vis "



No comments: