Wednesday, November 18, 2015

Wonderlijk

Wonderlijk
Voor mijn liefste

Jij bent er altijd voor mij, ook al zie ik soms niet in
waarom. Wie mag ik zijn dan als jij mij omarmt
terwijl ik aan de liefde twijfel, als ik aan alles
twijfel?

Soms dringt mij geen enkele reden door waarom
het bestaan bestaat, soms is elke regel die ik schrijf
er een van twijfel, wil ik weten met welk recht
ik besta.

Voor jou is mijn bestaan levensecht genoeg, is
elk bewijs om het te bewijzen niet van belang
zolang ik maar besta, zoals ik besta.

Voor jou is er geen enkele vraag. Jij hunkert
naar mijn bestaan, dat ik je aanraak is voor
jou genoeg. Dat jij bestaat doordat ik besta.

Misschien is dat ook wel genoeg, is het feit dat ik
besta genoeg. Geen antwoord, geen vraag. Dat ik
besta een wonder dankzij jouw wonder –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  woensdag 18 november 2015



No comments: