Saturday, November 07, 2015

NEXT QUESTION PLEASE!

NEXT QUESTION PLEASE!


Soms is moeilijk te treuren. Ik krijg geen grip op
wereldbranden, denk niet in hoop, geloof of liefde.
Ik hou enkel stand omdat het mij is gevraagd,
al zou ik zelf niet weten door wie.

Noem het de dienst aan de geboorte. Ik heb mijzelf
niet gemaakt, paradeer tussen wittebrood en oorlog
en vrede. Ik heb bovendien Tolstoj nooit gelezen.

Ik heb mijzelf niet gemaakt, ik doe mijn ding en
verlang hevig naar vrede. Maar houd het klein
graag, ik wil gewoon, ik wil leven.

Voor wat en voor wie. Er is mij geen vraag. Hier staat
mijn leven op papier, maar pin mij er niet op vast
dat ik mijzelf geen reden weet.

Het is herfst en de wind giert door de bomen.
De wereld is aan het versterven, maar pin mij
er niet op vast. Zolang ik leef is elke vraag

geen vraag –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  Oud Overdie,  zaterdag 7 november 2015



No comments: