Wednesday, November 04, 2015

ONTVANKELIJK

ONTVANKELIJK
Muziek Depeche Mode,  “ Violator “


Het oog ontwaart de onzalige herfst. Wie kan haar troon beërven  
nu zij zo dagelijks aanwezig neigt. Ik weerspiegel haar, heb ooit hier
mijn geloof en hoop ervaren. Doods en halsstarrig in haar verwelkend
blad ligt zij voor het oprapen.

Wie redt dit mij zo wreedaardig beeld, wie leidt mij naar de eeuwige
koperen zon, de goedbedoelde sterren? Wie beslaapt haar donkere
aarde, wie omarmt mij haar standvastige bomen?

Is er een eenduidige weg die haar hoop beschrijft, mij tevreden in haar
armen vlijt, mij behoedt voor het natte kille gras, het ontaarde van mijn
ontaarde deemoedig domein vanwaar het slecht schrijven is?

De natuur verstilt, maar welk een stilte. Ik beding haar eenvoud, maar de
eenvoud zegt niets of niemand terug. Een weemoedig zwijgen van een
halsstarrig vergeten. Moet ik hier dan enigst kind? –



@ Poezie Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  Oud Overdie,  woensdag 4 november 2015
@ Foto Gerard Oostermeijer,  Amsterdamse Waterleidingduinen




No comments: