Saturday, November 07, 2015

VIOLINA REVISITED


VIOLINA REVISITED
Mijn kleine wereldoorlog
Muziek Lisa Gerrard
Na mijn psychose

….raakt aan een tijd die ik niet wenst her te beleven, de
wanen van destijds mijn alledaagse onzekerheden, aan alle
verwardheden die ik vermag over te slaan.

Strijk geen viool aan als ik eenzaam ben, blaas geen bazuinen. God
had mij hierin bijkans verlaten, ik leefde het licht, maar begeerde mijn duister.
Ik leefde in woede om de kleinste dingen, deed de eigenaardigste
dingen, droeg voor alles water naar de zee.

Er is een huidiger herfst die zich in mij afspeelt. Het
harnast mijn lijdzaam leven, het zinkt af in mijn
huidige
ledematen. Ik open mijzelf de volledige dag in alle vreugde,
maar o zo kwetsbaar van gedaante.

Hoor mijn triestheid aan. Ik ben niet triest, maar leef
gevangen in mijn klaaggezang. Kan ooit iemand horen hoe ik de
historie werkelijk met mij meedraag?

Een uiterlijker verlangen wenst geleefd, maar tot hoever die ene vraag.
Het zonlicht verheerlijkt de toekomende tijd, maar hoe pijnlijk ernstig
aan mijn ontluikende ogen –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  zaterdag 7 november 2015






No comments: