Tuesday, November 17, 2015

Simpelweg

SIMPELWEG
Na mijn psychose
Voor mijn allerliefste


Jij bedoelde anders, jij geloofde, jij geloofde in mij
door alle barrières heen. Jij aanbad mij, jij omarmde,
kuste, verlangde. Ik stond pal, maar het stormde.

De maan brak door de bomen, maar het stormde. Ik
vroeg mij af wie ik in Godsnaam aanwezig was, maar jij
vroeg niets, jij gaf voor mij alles naam, ook al was het
mij soms niet duidelijk wat. Ik luisterde ernaar.

Jij was daar en behoedde mij mijzelf kwijt te zijn.
Jij houdt van mij, jij bent mijn tweede natuur, ik hou
van je, vanuit wanhoop weliswaar, maar toch, ik hou
van je. Ik kijk naar mijn handen, het zijn mijn handen
die jou ooit streelden.

Zie je, ik hou van jou, maar hoe zeg ik dit ooit anders
als alles lijkt te zijn verandert? Jij aanbid mij, vergeeft,
beleeft. Ik heradem. Hoe kan het ooit anders? Het
stormde, maar ik neem het voor lief.

Jij houdt van mij –

  

Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  dinsdag 17 november 2015



No comments: