Friday, November 06, 2015

BRAND NEW

BRAND NEW
Een nieuwe tijd


Word het een mooie dag? Een herfst belooft
onwaarschijnlijk veel goeds, meer dan de geest
begrijpelijk mag. Jij bent nu even weg, maar
komt zeker terug, vertrouwd alsof er niets
is geschied.

Ik orden mijn geest en rek mij uit. Ik wacht mijn
kansen af. Dat de tijd mij nieuwe krachten geeft.
Alles geeft energie, alles biedt nieuwe hoop. Het
vroege ochtendlicht vindt het huis weer thuis.

De liefde voelt zich onderhuids. Ongedurig wil
het zich geuit, maar ik heb geduld hoe het hier
de ruimte vult. Een nieuwe maand, een nieuw
geluid ben ik mijzelf ten voeten uit.

Zoals de roos zijn knoppen tot bloei als het
ware zomers bedoelt, zoals de roodborst weer
vanouds zang behelst. Jij gaat je eigen weg
zoals ik voortborduur op mijn eigen tijd.

Niets raakt verloren, niets verstart. Ik beweeg
mijn meanderende beek. Wat zou mij nu
verhinderen nu ik reeds mijzelf ondervind? –


@ Poëzie: Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  Oud Overdie,  vrijdag 6 novenber 2015
@ Foto:    Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  Oud Overdie,  vrijdag 6 november 2015




1 comment:

Bernard said...

For the Artist a conflict inevitably arises between love and doing art. Yes being in love, desiring love etc. may be very inspirational but it as strong a pull--sometime an overpowering distraction away from the powerful need to create an express, which involve a lonely process... this came to my mind as I read your poem...I wouldn't call this an interpretation, but it is definitly an association....wishing you a lovely autumn.